Air Berlin update
Laatst aangepast op 07/11/2017.
Gedupeerden Air Berlin kunnen claim indienen
De rechtbank in Berlijn heeft een curator aangewezen in de faillissementszaak van Air Berlin. Gedupeerde passagiers kunnen in de periode van 1 november 2017 tot 1 februari 2018 een vordering indienen bij de Duitse curator.
Claim indienen
De aangewezen curator (Lucas Flöther) is verantwoordelijk voor de vereffening van de failliete boedel. Wacht u op de terugbetaling van uw geannuleerde ticket? Of hebt u nog een vergoeding tegoed voor een vertraagde vlucht of problemen met uw bagage? Meld dit schriftelijk en in het Duits of Engels bij de curator via onderstaand adres:
Air Berlin Gruppe / Lucas Flöther
Postfach 10 30 10
18005 Rostock
Germany
Maar opgelet: ná het faillissement is de kans klein dat u uw geld recupereert. Als consument staat u als laatste in de rij van terugbetalingen.
Tips voor het indienen van de claim
- Geef een omschrijving van de klacht
- Noteer het boekings- en het vluchtnummer
- Specifieer het bedrag van de vordering
- Vermeld uw contactgegevens
- Voeg kopieën van bewijs m.b.t. de boeking toe
- Diende u al een klacht in bij Air Berlin? Geef dan ook het registratienummer van deze klacht door
- Bewaar een kopie van alle stukken van uw klacht
Voorbeeldbrief vordering na faillissement
Voor het melden van uw claim kunt u onze voorbeeldbrief gebruiken.
Andere opties
- Hebt u tickets betaald met een kredietkaart en wordt de vlucht niet uitgevoerd? Neem dan contact op met www.mijnkaart.be en doe een terugbetalingsverzoek (chargeback request).
- U hebt een pakketreis geboekt? De reisorganisator is verantwoordelijk voor vervangend vervoer als de Air Berlin-vlucht is geannuleerd.
Meer informatie?
Hebt u hier nog vragen over of komt u er niet uit? Neem dan contact op met onze juristen.