Made.com is failliet
Laatst aangepast op 29/11/2022.
De Britse meubelwebshop Made.com, met een verdeelcenter in België, is op 8 november 2022 failliet verklaard. Wacht u nog op de levering van een bestelling of een terugbetaling? In dit nieuwsbericht leest u meer over uw opties.
U verwacht een levering
- Is uw bestelling al onderweg? Dan bestaat er een kans op levering. Dit hangt af van de goodwill van de transportfirma.
- Bestellingen die nog in productie waren, worden niet meer geleverd.
- U wilt een item retourneren tijdens uw bedenktijd? Made.com zal uw herroepingsrecht niet meer respecteren en zal dus niet terugbetalen noch vervangen.
- De ontvangen bestelling is beschadigd? Made.com zal zijn wettelijke garantieverplichtingen niet meer naleven.
Betwist de betaling bij de uitgever van uw kredietkaart
Blijft de levering uit? Indien u de bestelling betaalde met een kredietkaart, dan kan de uitgever van uw kredietkaart u onder bepaalde voorwaarden terugbetalen via de charge back-procedure.
Dien een claim in bij de vereffenaar
Hebt u op een andere manier betaald, krijgt u uw geld niet terug via de uitgever van uw kredietkaart of hebt u nog een terugbetaling tegoed van Made.com?
Het advieskantoor PwC is aangeduid als vereffenaar in dit faillissement. Momenteel is nog niet bevestigd hoe u uw claim moet indienen. PwC bevestigt dat het de procedure en de termijnen weldra zal publiceren (in het Engels) op deze website: https://www.pwc.co.uk/madedesign.
Goed om te weten: wilt u informatie ontvangen over de aangifte van de vordering? Dan moet u zich als schuldeiser registreren. In principe zou u een bericht ontvangen moeten hebben met een paswoord waarmee u toegang krijgt tot de informatie die binnenkort online komt te staan. Ontving u dit bericht niet, vul dan dit formulier in.
Andere vragen kunt u per e-mail stellen [email protected].
Goed om te weten: In geval van faillissement kan het lang duren voordat u een reactie ontvangt van de vereffenaar. Ook is de kans helaas zeer klein dat u uw geld zult terugkrijgen.