Opgelost!

De website Gotogate betaalt mijnheer B. het te duur aangerekende supplement voor bagage terug dat de reserveringswebsite bovendien niet doorgaf aan Ryanair

Mijnheer B. meldt zich aan voor zijn vlucht op de website van Ryanair en ontdekt dat zijn reservatie geen ingechekte bagage inhoudt. Toch heeft hij toen hij bij Gotogate zijn vlucht boekte deze optie aangevinkt en betaald (176 euro). Er zit niets anders op dan bij Ryanair opnieuw voor ruimbagage te betalen. Nu blijkt dat Ryanair hiervoor beduidend minder aanrekent dan Gotogate: 80 euro. Dankzij de tussenkomst van ECC België betaalt Gotogate de betwiste 176 euro terug.

In februari 2017 reserveert mijnheer B. op de Zweedse website Gotogate twee heen-en-terugtickets “Brussel-Trapani” met Ryanair. In de prijs is geen ruimbagage inbegrepen. Daarom vinkt mijnheer B. tijdens de reservatie het vakje aan voor ruimbagage (15 kg per persoon en per vlucht) en betaalt daarvoor 176 euro extra.

De avond voor zijn vertrek wil mijnheer B. zich registreren op de website van Ryanair. Hij ontdekt dat zijn reservatie geen ruimbagage inhoudt. Hij vraagt Gotogate dit recht te zetten, maar zonder succes. Hij contacteert Ryanair dat bevestigt dat de reserveringswebsite geen reservatie voor ruimbagage doorgaf. Wil hij zijn bagage inchecken? Dan moet hij 80 euro bijbetalen (20 euro per stuk en per vlucht).

Het is mijnheer B. nu duidelijk dat Gotogate zijn reservatie voor ingecheckte bagage niet doorgaf aan Ryanair maar ook 96 euro extra aanrekende. Een mooie commissie.

Omdat de tijd dringt, betaalt mijnheer B. de prijs die Ryanair aanrekent en probeert met de hulp van ECC België de bagagekosten aangerekend door Gotogate terug te krijgen.

ECC Zweden roept Gotogate tot de orde en verkrijgt de terugbetaling van de betwiste 176 euro.