1 Maart is Wereldcomplimentendag: consument geeft dienstverlening van ECC België een pluim!
De trouwe en efficiënte dienstverlening van ECC België is ook de consument niet ontgaan!
|
Bovenstaande gegevens werden verkregen op basis van een tevredenheidsenquête uitgevoerd door ECC België. 438 Respondenten vulden de vragenlijst in. Van het totaal aantal respondenten hebben 104 consumenten het ECC België reeds benaderd met een vraag/klacht. De enquête liep van 30 oktober 2015 t.e.m 17 februari 2016.
ECC-België als ODR-contactpunt: bieden van efficiënte oplossing voor online geschillen
Het aantal consumenten dat online aankopen doet is enorm gestegen. Een efficiënte en goedkope behandeling omtrent e-commerce-klachten is dan ook fundamenteel voor een goed werkende interne markt. Sinds 15 februari brengt een nieuw platform consumenten, handelaars en instanties voor buitengerechtelijke geschillenbeslechting samen om online klachten op te lossen. Het netwerk van ODR-contactpunten staat voor betrokken partijen klaar om hen bij de procedure bij te staan. Het Europees Centrum voor de Consument België werd aangeduid als het Belgische ODR-contactpunt.
In de brochures van ECC België leest u heel wat antwoorden op uw vragen over uw consumentenrechten in Europa. U vindt ze op de ECC-website. Blijft u graag op de hoogte van het meest recente consumentennieuws? Schrijf u dan in op de ECC-nieuwsbrief. Bekijk ook zeker de Twitter- en Facebookpagina van ECC België en ontdek de laatste nieuwtjes in de consumentenwereld!