Onterechte kosten voor autohuur
Stel: u keert terug van een deugddoende vakantie en u merkt dat er … onterechte of onduidelijke kosten van uw kredietkaart werden gehaald. Neem dan onmiddellijk schriftelijk contact op met het verhuurkantoor – per e-mail of aangetekende zending. En vraag om een verklaring of een rechtzetting voor de extra autohuur-kosten.
Onverwachte kosten voor autohuur
Vaak zijn deze verrassende autohuur-kosten voor bijkomende verzekeringen of reparaties van de wagen.
In het eerste geval gaat het om aanvullende verzekeringen die u – zonder het zelf te beseffen – onderschreef toen u het contract tekende. U ging dus akkoord met de inhoud, waardoor het enorm moeilijk is om deze kosten te betwisten.
Moet u bijbetalen voor reparaties van schade die zogezegd werd vastgesteld op het gehuurde voertuig? Maar kreeg u – toen u de wagen inleverde – niet de kans om het voertuig te inspecteren met een verantwoordelijke van het verhuurkantoor? Vecht de extra autohuur-kosten dan meteen schriftelijk aan bij het kantoor.
Onthoud daarbij dat het verhuurkantoor uw extra kosten voor de autohuur moet rechtvaardigen, door u de factuur van de reparatie te bezorgen. Bovendien moet een derde die reparatie uitvoeren. Niet het kantoor zelf!
Onterechte kosten voor autohuur terugkrijgen
Ondertussen nam u correcte stappen om de onterechte kosten voor uw autohuur te betwisten. Maar u hoort maar niets van het verhuurkantoor. En u ziet al helemaal geen terugbetaling verschijnen op uw rekening … Richt u dan meteen tot de juiste instantie:
- Betwist de bedragen bij de uitgever van uw kredietkaart via www.mijnkaart.be
- Huurde u uw wagen in een ander land van de Europese Unie, of in Noorwegen of IJsland? Neem dan contact op met ons. Of doe een beroep op de European Car Rental Conciliation Service (ECRCS), als u huurde in de EU én als het kantoor bij de bemiddelingsdienst is aangesloten.